Case study

Tytuł projektu:

Mini CRM dla serwisu i instalacji

Klient:

D.B.G. Investment Sp. z o.o.

Branża:

Instalacja i serwis klimatyzacji

Opis projektu

Problemy, z jakimi zgłosił się klient:

  • Rozproszone informacje o klientach,
  • Brak systemu do przechowywania informacji o klientach,
  • Czasochłonne umawianie (szukanie wspólnej daty) serwisów u klienta,
  • Czasochłonne planowanie prac ekip montażowych,
  • Brak narzędzia do uporządkowanego zbierania informacji o danych i potrzebach klienta,
  • Brak narzędzia do wysyłania ankiet zadowolenia klienta.

Funkcjonowanie przed wdrożeniem automatyzacji

Ręczne połączenie różnych narzędzi. W tym np. kalendarza outlook, komunikacji, email, telefon. Informacje o kliencie trafiające na email i przepisywane do Excela.

Procesy do automatyzacji — wynik analizy

Po kilku spotkaniach analitycznych wypracowaliśmy listę procesów i sposób ich automatyzacji.

Wynikiem automatyzacji było:

  • Przygotowanie bazy klientów,
  • Dane do bazy wprowadzane są za pomocą formularza dostępnego dla klienta (samoobsługa),
  • Przygotowanie strony rezerwacji terminów, połączonej z bazą klientów oraz ogólnofirmowym kalendarzem zarządzającym pracą zespołów instalatorskich,
  • Przygotowanie automatyzacji przypominającej o konieczności wykonania serwisu klimatyzacji, wraz z informacją o zapisaniu się na ten serwis i kolejnych przypomnieniach jeśli klient się nie umówił,

Narzędzia

Klient działał w środowisku Microsoft 365. Poza kosztami wdrożenia nie było żadnych dodatkowych kosztów wynikających z zastosowanych narzędzi. Wszystkie niezbędne znajdowały się w pakiecie Microsoft 365.

Do wykonania automatyzacji wykorzystane zostały:

  • Microsoft SharePoint,
  • Microsoft Power Automate,
  • Microsoft Booking,
  • Microsoft Outlook,
  • Microsoft Forms.

Czas wdrożenia

Od pierwszego spotkania do zakończenia prac minęło ok 2 miesięcy.

Wynik wdrożenia

Procesy klienta zostały przygotowane na obsługę znacznie większej skali prac bez konieczności zwiększania zasobów i kosztów obsługi backoffice.

Większość procesów niewymagających udziału pracowników została zautomatyzowana.

Dodatkowo zastosowana architektura i narzędzia dają możliwość dalszej rozbudowy zarówno automatyzacji jak i dodawania nowych procesów i działania firmy.

Opinia klienta 👍

Damian Mac współwłaściciel i CEO – D.B.G. Investment Sp. z o.o.

Od momentu, gdy zdecydowaliśmy się na współpracę z eraIT, nasza firma przeszła ogromną transformację.

Przed wdrożeniem ich rozwiązania borykaliśmy się z wieloma problemami, takimi jak rozproszone informacje o klientach, brak skutecznego systemu do przechowywania tych informacji oraz czasochłonne procesy planowania i komunikacji.

Dzięki eraIT wszystko się zmieniło. Teraz mamy zintegrowaną bazę klientów, automatyczne przypomnienia o serwisach i wiele innych funkcji, które znacznie usprawniły naszą pracę. Co więcej, cały proces wdrożenia był płynny i trwał zaledwie dwa miesiące. Jestem niezwykle zadowolony z rezultatów i z pewnością polecamy eraIT każdemu, kto chce zautomatyzować i usprawnić swoje procesy biznesowe.